Sinusitis dan Herba - Boleh Mereka Benar-benar Berfungsi?

Sinusitis dan Herba - Boleh Mereka Benar-benar Berfungsi?

Herba resdung yang banyak di pasaran. Terdapat banyak pilihan apabila ia datang kepada herba resdung kerana terdapat banyak cara untuk mengurangkan kesan resdung. Semak senarai di bawah untuk mengetahui apa yang mereka boleh lakukan untuk anda supaya anda boleh membuat pilihan yang bermaklumat dan tahu yang sinusitis herba akan bekerja terbaik untuk mengurangkan gejala anda.

1.Echinacea - Echinacea adalah ubat anti-radang yang mempercepatkan penyembuhan jangkitan yang banyak, termasuk virus, bakteria dan kulat. Herba resdung menghalang hyaluronidase, yang merupakan enzim bakteria yang fungsi utamanya adalah untuk menyusup masuk ke dalam membran mukus menyebabkan penyakit.

2.Vitamins A dan C - Kedua-dua vitamin adalah pembina besar membran mukus yang sihat. Walaupun secara teknikal bukan herba, ini boleh didapati dalam banyak herba dan membantu dalam membina sistem imun anda.

3.Nettle - Nettle biasanya digunakan untuk tindak balas alahan kepada acuan, debunga dan kulat. Ia adalah sumber yang sihat asid butyric, yang penting untuk metabolisme yang sihat. Ini adalah herba resdung yang terbaik bagi orang-orang yang mengalami resdung alahan.

4.Goldenseal - Goldenseal adalah sangat berkuasa, spektrum antibiotik luas. Ia adalah salah satu herba resdung lebih baik kerana ia mengandungi beberapa alkaloid yang berkesan terhadap beberapa patogen dan beberapa alkaloid yang menggalakkan aliran lendir, yang memudahkan resdung ini.

5.Eucalyptus - Eucalyptus boleh digunakan sebagai minyak atau penuh dengan teh. Minyak, anda boleh mencairkan ia dan sapukan di dahi anda, atau memasukkannya ke dalam vaporizer dan menikmati terapi wap. Eucalyptus mempunyai sinusitis melegakan kualiti.

6.Olive daun ekstrak - daun zaitun biasanya digunakan untuk melawan selesema dan selesema. Ini adalah disebabkan oleh keupayaan daun untuk bertindak sebagai pembunuh semula jadi untuk patogen dengan menghalang proses replikasi. Ini boleh diambil sebagai pati cecair, daun teh kering, dan dalam serbuk atau kapsul.

7.Garlic - Bawang putih telah didapati mempunyai anti-bakteria, anti-virus, dan antikulat. Ini terus membunuh sumber penyakit dan bukannya mengurangkan gejala. Ini boleh dimakan secara langsung dengan mencincang mereka dan menambah mereka ke makan.

8.Ginger - Teh dibancuh dari halia adalah ubat tradisional untuk selesema. Ini membantu dengan keradangan dan dipercayai untuk melegakan sakit kepala.

9.Zinc - Zinc biasanya digunakan dalam lozenges tekak dan tablet untuk mengurangkan tempoh dan keterukan gejala sejuk. Ini adalah berkesan kerana ia mengurangkan kemungkinan bahawa sejuk akan berubah menjadi resdung.

10.Oregano - Oregano telah diketahui menunjukkan beberapa keupayaan dalam menjadi agen antimikrob terhadap patogen bawaan makanan. Ia digunakan terutamanya sebagai tumbuhan perubatan di Asia Selatan. Daun adalah panggang dan intipati digunakan untuk mendapatkan bantuan daripada selesema dan sakit tekak.

11.Quercetin - Ini adalah flavonoid tumbuhan yang diperolehi yang paling biasa digunakan sebagai makanan tambahan. Ia telah menunjukkan mempunyai ciri-ciri anti-radang dan menghalang pembebasan histamin.

Tidak kira yang sinusitis herba bekerja untuk anda, sentiasa ingat bahawa ini, seperti ubat-ubatan, perlu dikawal selia. Satu dos besar tidak semestinya sama dengan penyembuhan lebih cepat, kerana badan hanya boleh menyerap sejumlah perubatan pada bila-bila masa. Apa-apa lebih daripada itu mungkin menghasilkan kesan buruk dan boleh menjadi berbahaya kepada badan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar