Gunakan Akupunktur dan akutekanan untuk Penyembuhan Sinusitis

Gunakan Akupunktur dan akutekanan untuk Penyembuhan Sinusitis

Sudah tentu, anda pernah mendengar akupunktur dan akutekanan. Acupuncture datang kepada kita melalui ihsan yang kuno kebijaksanaan tradisional perubatan Cina.

Sebaik sahaja mencemuh oleh pakar perubatan Barat dan lain-lain di bahagian dunia, akupunktur kini amalan perubatan yang diterima. Sehinggakan anda akan sukar untuk mencari sekurang-kurangnya satu individu yang belum pernah ia dilakukan pada dia - atau tahu mengenai seseorang yang telah mempunyai ia.

Akupunktur berfungsi pada teori peraturan apa yang qi panggilan Cina atau tenaga penting. (Dan ini adalah tepat mengapa ramai orang Barat dipersoalkan keberkesanannya sekian lama.) Tetapi ia juga membantu untuk merangsang aliran darah juga.

Sangat nipis, jarum halus yang diletakkan di sepanjang mata badan anda ditetapkan sebagai meridian. Bergantung kepada penyakit atau keadaan kesihatan yang dengannya anda mengalami, jarum diletakkan di dalam pelbagai bidang.

Ramai individu mendapati kelegaan melalui penggunaan akupunktur. Sudah tentu, walaupun, ia bukan satu ubat yang anda boleh melakukan pada diri sendiri. Anda akan perlu untuk mencari ahli terapi berlesen.

Akupunktur adalah cukup popular yang anda mungkin tidak akan perlu pergi jauh untuk mencari seorang ahli akupunktur yang berkelayakan. Saya akan memulakan carian anda dengan bertanya doktor penjagaan peribadi jika dia boleh mengesyorkan satu.

Ya, itu adalah satu kemungkinan yang berbeza. Seperti yang saya katakan, perubatan barat kini dibuka kepada idea bahawa akupunktur boleh membantu apabila perubatan konvensional sama ada gagal atau membawa risiko terlalu banyak kesan sampingan yang buruk.

Jika dia tidak dapat membantu anda, mempersoalkan rakan-rakan dan keluarga. Sebahagian daripada mereka mungkin telah melawat akupuntur atau tahu seseorang yang mempunyai.

Bergantung pada jawapan anda dari orang ini, anda juga mungkin mahu melawat kedai makanan kesihatan tempatan anda. Sudah tentu mereka akan tahu sekurang-kurangnya satu. Mudah-mudahan, mereka tahu daripada beberapa dan boleh membawa anda ke salah satu yang mereka anggap terbaik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar