Remedy Untuk Epilepsi - Apa Benar-benar Berfungsi?

Remedy Untuk Epilepsi - Apa Benar-benar Berfungsi?

Epilepsi adalah satu keadaan di mana otak seseorang, bagi apa-apa jumlah sebab, mengambil kira dalam kegilaan aktiviti elektrik yang menyebabkan orang yang mempunyai sawan. Sebab untuk epilepsi sering tidak diketahui, walaupun terdapat senarai perkara yang baik yang telah terbukti mempunyai beberapa sambungan kepada penyakit ini. Kecederaan kepala, trauma kelahiran, kelipan cahaya, sensitiviti makanan atau alahan, keletihan, dan bunyi yang kuat semuanya telah dikaitkan kepadanya, tetapi ia adalah sangat tidak mungkin bahawa satu epilepsi akan dapat merapatkan ke bawah dalam semua kes kepada hanya satu atau lebih sebab-sebab ini. Walau bagaimanapun, mencari ubat untuk epilepsi sering jauh lebih penting daripada mencari punca.

Salah satu cara yang adalah khas untuk merawat epilepsi adalah melalui ubat-ubatan doktor-ditetapkan. Ubat-ubatan ini cukup berkesan dalam menangani gejala penyitaan, walaupun sesetengah orang tidak sentiasa selesa dengan kesan sampingan dan kesan lain yang mengambil ubat-ubatan farmasi. Ramai orang lebih suka ubat untuk sawan yang semula jadi. Salah satu perkara yang paling besar yang boleh kita lakukan untuk menyembuhkan epilepsi secara semula jadi adalah untuk mengubah pengambilan pemakanan mereka. Ini tidak boleh dilakukan tanpa penjagaan dan berhati-hati, bagaimanapun, dan pakar pemakanan khusus perlu dirujuk.

Penyakit Coeliac didapati menjadi faktor utama di kalangan mereka yang mempunyai tanda-tanda penyitaan yang kerap, penyelidik yang membawa kepada percaya bahawa mungkin ada korelasi yang kuat antara kedua-dua. Penyakit Coeliac adalah sikap tidak bertoleransi gluten. Gluten didapati dalam makanan seperti gandum, rai, barli, dan oat. Makanan ini mesti dihapuskan dalam kes alahan gluten. Mungkin ada alahan makanan tambahan juga, dan vitamin boleh menjadi kekurangan. Ini diet yang bebas gluten adalah salah satu ubat yang sangat kuat untuk epilepsi.

Terdapat juga beberapa minyak lain dan rawatan herba disediakan bagi mereka yang telah mengalami gejala penyitaan malang. Mencari ubat yang baik untuk epilepsi adalah sangat penting kepada mereka yang memilikinya kerana sifat sangat mengganggu itu. Ia juga sangat sukar untuk menonton kanak-kanak dengan epilepsi, jadi jika penawar semula jadi boleh didapati, ia adalah baik untuk dapat menggunakan salah satu. Ini aktiviti elektrik di dalam otak adalah tanda bahawa sesuatu yang tidak berfungsi dengan betul. Menukar diet adalah salah satu cara yang sangat besar untuk menetapkan badan kembali di landasan yang betul dengan cara yang betul. Menghapuskan gejala penyitaan adalah satu rahmat yang besar untuk pesakit dan sesiapa yang mengambil berat untuk mereka.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar