Cystitis celahan

Cystitis celahan

Cystitis celahan adalah keradangan kronik ruang antara lapisan pundi kencing dan otot itu. Herba menenangkan seperti licin elm dan Marshmallow akar, diambil sebagai teh, tidak tinctures, tidak kapsul, boleh membantu melegakan kesakitan dan mengukuhkan pundi kencing. Saya mendapati komprei infusi daun (yang dibuat oleh bru satu auns daun komprei kering dalam satu liter air mendidih selama 4 jam) sekutu yang luar biasa dalam mengurangkan membakar sensasi dalam pundi kencing dan faraj. Anda boleh minum dan / atau menggunakannya sebagai mandi sitz.

Ini kuat herba anti-radang, yang digunakan sebagai tinctures sahaja, boleh membuat semua perbezaan. Pilih hanya satu dan bekerja dengannya selama sekurang-kurangnya sebulan.

Osha akar (Ligusticum porterii) berwarna, 3-5 jatuh pada satu masa, berulang-ulang sehingga empat kali sehari, berhenti bengkak di tisu lendir; mencubanya jika perut anda terasa berat dan penuh.
Mencucuk akar (Phytolacca Americana) berwarna, 1-2 jatuh pada satu masa dan hanya sekali sehari, mempunyai pertalian khas untuk wanita dan pelvis; mencubanya jika kesakitan anda adalah kitaran.
Black cohosh akar (Cimicifuga racemosa) berwarna, 10-15 jatuh, sehingga tiga kali sehari, adalah herba menopaus yang juga merupakan antispasmodic; mencubanya jika kesakitan anda yang tajam dan menikam.
Wort St Joan (Hypericum perforatum), 20-30 jatuh, sebanyak enam kali sehari, melegakan kesakitan saraf; mencubanya jika kesakitan anda adalah elektrik.
Biasa senaman Kegel (sekurang-kurangnya 100 per hari) menguatkan otot sekitar pundi kencing dan, dengan meningkatkan peredaran limfa dan darah, tonify dinding pundi kencing, mengurangkan gejala.
Teknik relaksasi adalah agak membantu dalam melegakan kedua-dua sakit kronik dan akut dari IC.

Kebanyakan wanita dengan IC menemui beberapa korelasi antara tanda-tanda mereka dan makanan tertentu. Ini adalah sangat individu, tetapi makanan yang paling bermasalah seolah-olah menjadi: avokado, pisang, cranberry, pic, strawberi, tomato, tauhu, fava kacang, kacang lima, kacang, cuka, yogurt, keju tajam, beberapa teh herba, produk tepung putih , dan yis bir itu. Perangsang seperti kopi, teh hitam, teh hijau, alkohol, tembakau, coklat, dan seks (walaupun dengan diri sendiri) boleh memburukkan lagi gejala, malangnya. Pewarna dan pengikat dalam kebanyakan makanan tambahan memburukkan gejala, seperti juga bahan pengawet makanan, pewarna makanan, soda berkarbonat dan air, aspartame dan sakarin juga.

Rawatan akupunktur boleh melepaskan IC. Ramai pengamal berkeras bahawa anda datang dengan kerap untuk beberapa bulan sebelum menjangkakan peningkatan. Ini tidak benar bagi mereka yang berurusan dengan cystitis celahan. Menurut seorang pakar, Dr Matthew Lee, separuh daripada mereka yang akan mengalami kelegaan akan berbuat demikian dalam tiga sesi, dan 95 peratus daripada mereka yang akan memberi manfaat akan berbuat demikian dalam enam sesi.

Krim estrogen faraj boleh mengurangkan gejala bagi sesetengah wanita menopaus mengikut MD Elizabeth Lee Vliet. Beliau mengingatkan bahawa progesteron cenderung untuk menghalang pembentukan lapisan pelindung pundi kencing dan oleh itu contraindicated untuk wanita dengan IC.

Ubat-ubatan seperti Ibuprofen dan antidepresan preskripsi seperti Elavil, yang diambil dalam dos yang kecil (10- 40mg sehari sebelum tidur) boleh menghalang kesakitan, kekejangan tenang, dan mengurangkan keradangan.

Elakkan aspirin; ia dikaitkan dengan pendarahan membran mukosa, kesan sampingan yang berbahaya bagi mereka yang mempunyai IC. Over-the-ubat selsema, ubat batuk, pil diet, atau apa-apa sahaja yang mengandungi dadah yang meningkatkan pengeluaran norepinephrine membuat IC lebih teruk.

Elakkan rawatan yang menyampaikan steroid, agen anti-radang, atau ubat anti-pembekuan oleh kateter terus ke dalam pundi kencing. Hanya separuh daripada wanita yang dirawat akan mengalami sebarang mengurangkan kesakitan, dan hanya selepas 6 bulan hingga setahun. Elakkan Dilations urethral yang biasanya mendatangkan lebih banyak mudarat daripada kebaikan.

Wanita yang mempunyai pundi kencing mereka dikeluarkan dengan harapan untuk membuang sumber kesakitan mereka kerap mengalami "pundi kencing hantu" kesakitan.

Wanita yang telah menjalani histerektomi merasa memburukkan gejala IC. Hampir separuh (44%) daripada wanita dengan IC mempunyai rahim mereka dibuang.

Penafian: Kandungan ini tidak bertujuan untuk menggantikan rawatan perubatan konvensional. Apa-apa cadangan yang dibuat dan semua herba yang disenaraikan tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit, keadaan atau gejala. Arahan peribadi dan penggunaan perlu disediakan oleh pakar herba klinikal atau lain-lain pengamal penjagaan kesihatan yang berkelayakan dengan formula khusus untuk anda. Semua bahan di laman web ini / e-mel ini disediakan untuk tujuan maklumat umum sahaja dan tidak boleh dianggap nasihat perubatan atau perundingan. Hubungi pengamal penjagaan kesihatan bereputasi jika anda memerlukan rawatan perubatan. Berhati memperkasakan diri dengan mencari pendapat kedua.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar