Ada Masalah Memori? Punca dan Pemulihan

Ada Masalah Memori? Punca dan Pemulihan

Semua kita mempunyai beberapa ketika kealpaan. Ia boleh melupakan nama seseorang atau ia boleh menjadi kebimbangan ujian, membuat semua fakta yang anda dikaji begitu sukar melompat keluar dari fikiran anda. Ini bukan punca sahaja, dan mereka cenderung untuk menjadi masalah jangka pendek.

Terdapat beberapa perkara lain yang boleh menyebabkan masalah ingatan, dan ini boleh berakhir menjadi maut. Jika anda mendapati diri anda perlu lebih dan lebih banyak masalah mengingati sesuatu, ia mungkin masa yang baik untuk berjumpa dengan doktor anda. Mencari punca boleh membantu anda mencari penawar.

Penyakit Alzheimer: Ini pencuri memori boleh mendatangkan malapetaka pada kedua-dua pesakit dan keluarga. Jika anda atau orang yang dikasihi didiagnosis dengan itu, ia adalah idea yang baik untuk melakukan banyak penyelidikan dan untuk membincangkan cara terbaik untuk meneruskan dengan doktor anda. Terdapat banyak perkara yang perlu dipertimbangkan, dan campur tangan awal boleh membantu menangguhkan gejala lebih teruk.

Menyediakan berstruktur, hari yang bercorak adalah satu alat untuk digunakan. Mengubah apa-apa yang boleh menyebabkan kesesakan pesakit dan membuat ia lebih sukar bagi mereka untuk berfungsi. Diet yang sihat dan senaman yang sederhana di mana mungkin diperlukan. Ubat-ubat herba yang boleh disyorkan ialah biloba gingko dan ginseng. Ini digunakan secara tradisional untuk ini jenis masalah, dan kajian yang dilakukan untuk melihat sama ada terdapat merit untuk rawatan.

Dadah dan Ubat-ubatan: Kedua-dua dadah dan ubat-ubatan preskripsi boleh menyebabkan masalah dengan ingatan. Sebahagian daripada ini adalah jangka pendek dan akan terhenti menjadi masalah apabila mereka telah berhenti. Ada yang menyebabkan jangka panjang, berkekalan seumur hidup. Ia adalah sesuatu yang perlu dipertimbangkan apabila membuat keputusan untuk menggunakan sama ada.

Dengan lokasi yang ditetapkan ubat, ia adalah yang terbaik untuk bertanya banyak soalan, termasuk bagaimana ia boleh menjejaskan keupayaan anda untuk mengingati sesuatu. Mengetahui jika terdapat interaksi dengan ubat-ubatan lain, apa kesan sampingan dan apa yang perlu dilakukan jika ia berlaku. Jika mana-mana jawapan yang anda mendapat lebih daripada apa yang anda ingin untuk menangani, bertanya jika ubat lain dengan kesan sampingan yang kurang boleh digunakan.

Stres: reaksi Otak anda terhadap tekanan mungkin termasuk kesukaran dalam bidang ini. Salah satu sebab adalah melawan atau penerbangan sindrom, di mana gula yang biasanya akan pergi ke fungsi otak dilencongkan ke otot anda. Walaupun punca tekanan anda tidak memerlukan banyak pergerakan yang cepat, tindak balas adalah sama.

Mengurangkan tekanan adalah penting. Anda boleh menggunakan pernafasan dalam atau pengimejan, serta persediaan herba dan aromaterapi. Minyak pati chamomile dan lavender adalah kedua-dua produk aromaterapi yang baik. A teh menggunakan chamomile, lavender, melati dan passionflower juga boleh memberi manfaat. Ini boleh dicampur dan dipadankan atau digunakan secara berasingan.

Masalah memori boleh menyebabkan banyak masalah lain. Mengetahui punca dan merawat ia boleh membiarkan anda mempunyai kualiti hidup yang lebih baik. Pastikan anda bercakap dengan doktor anda sebelum mengambil sebarang persediaan herba untuk mengelakkan interaksi dan kesan sampingan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar