Adakah Organik Minyak Essential Really Organik?

Adakah Organik Minyak Essential Really Organik?

Hari ini, banyak syarikat mendakwa untuk menyediakan produk yang menawarkan 'minyak pati organik. Walau bagaimanapun, sesetengah syarikat menyediakan produk organik yang tidak disahkan mengikut USDA, tetapi belum membuat tuntutan pada label produk yang mereka berada. Dalam usaha bagi syarikat untuk menggambarkan secara rasmi produk mereka sebagai organik, mereka perlu memenuhi standard yang digariskan oleh USDA. Walaupun, USDA tidak pun mempunyai set yang paling sukar dalam piawaian untuk bertemu, seperti orang lain seperti CCOF Antarabangsa dan IFOAM sering mempunyai kriteria sukar untuk memenuhi untuk mendapatkan pensijilan.

Apa Adakah Sijil Min?

Apabila syarikat telah diberikan pensijilan bahawa produk mereka adalah benar-benar organik, maka ini menjamin bahawa minyak telah diekstrak daripada tumbuh-tumbuhan dan tiada bahan kimia yang digunakan semasa proses tersebut.

Sebagai contoh, kaedah pertanian tradisional sering melibatkan penggunaan racun perosak kimia dan produk berkaitan yang lain, tetapi mereka tidak boleh diberikan kepada tumbuh-tumbuhan yang ditetapkan untuk pengeluaran minyak pati organik. Sudah tentu, ini juga bermakna bahawa bahan kimia tidak boleh digunakan untuk merawat tanah tumbuh-tumbuhan ini sama ada. Selain itu, jika bahan kimia telah digunakan di dalam tanah, jumlah set masa perlu lulus sebelum tanah boleh digunakan untuk menanam tanaman organik, ini adalah untuk memastikan bahawa tiada sisa yang tinggal.

Mengapa Organik Adakah Lebih Mahal

Syarikat-syarikat yang menghasilkan produk organik menggunakan baja semula jadi dan racun perosak untuk berkembang tumbuh-tumbuhan mereka daripada menggunakan bahan kimia untuk membangunkan tanaman kaya. Walaupun, apabila menggunakan kaedah ini untuk membuat minyak organik, lebih banyak tenaga, masa dan wang adalah dikehendaki untuk menggunakan kaedah semula jadi.

Oleh itu, minyak pati organik akan lebih mahal daripada minyak konvensional, seperti orang-orang yang mendakwa diri mereka sebagai organik tetapi tidak disahkan. Walaupun, anda boleh melihat mengapa syarikat cuba untuk mendapatkan dengan mengaku sebagai organik apabila mereka benar-benar tidak. Mereka mahu menjimatkan wang di samping dapat mencapai pasaran ini daripada pengguna.

Faedah Kesihatan

Bagaimanapun, kerana tumbuh-tumbuhan dan tanah boleh menyerap bahan kimia yang telah digunakan kepada mereka, orang yang makan makanan atau penggunaan produk yang dicipta dari tumbuhan ini boleh mempunyai bahan kimia ini disampaikan kepada mereka. Inilah sebabnya mengapa menggunakan minyak pati organik adalah penting.

Pokok buah-buahan yang telah disembur dengan racun perosak, ada yang minyak pati yang dicipta dari, mempunyai buah-buahan yang menyerap racun perosak dan tercemar akibat. Minyak pati organik mengelakkan yang tercemar, kerana bahan kimia yang berbahaya tidak digunakan oleh syarikat-syarikat ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar